Jacek Kurski i TVP PiS – sukces przez porażkę

Jacek Kurski i TVP PiS – sukces przez porażkę

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała raport z rynku telewizyjnego za IV kwartał 2017 r – dostępny pod adresem: http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/tv/kwartalne/rynek-telewizyjny-w-iv-kwartale–2017.pdf

 

Raport z pola porażki –

„ W IV kwartale 2017 roku statystyczny Polak poświęcał na oglądanie programów telewizyjnych mniej czasu niż przed rokiem, tj. 4 godziny 31 minut dziennie (spadek średnio o 9 minut). Wartości innych wskaźników dla telewizji ogółem świadczą również o mniejszym zainteresowaniu telewizją w ostatnim kwartale 2017 roku. Czas oglądania przypadający na statystycznego widza, a więc populację pomniejszoną o dzieci poniżej 4 r.ż. wyniósł 6 godzin 29 minut i także był krótszy o 2 minuty w porównaniu z analogicznym okresem 2016. Średnia wielkość widowni minutowej całej telewizji, która liczyła 6 milionów 687 tysięcy spadła o ponad 283 tysiące w stosunku do analogicznego okresu roku 2016.”

 

Co z tego zapisu wynika? IV kwartał to okres końca roku, a więc czas dla telewizji najlepszy gdy pogoda nie sprzyja spacerom, a szybko zapadający zmierzch wprost zachęca do tego by z filiżanką ciepłej herbaty zasiąść w wygodnym fotelu przed srebrnym ekranem i chłonąć świat, którego nie widać za oknem.

A jednak dane statystyczne są nieubłagane – szczególnie, że KRRiT jest organem rządowym i ma za zadanie regulować rynek telewizyjny, który jak widać  kurczy się nieubłaganie – oczywiście za sprawą internetu, który jako medium interaktywne jest o wiele ciekawsze właśnie dlatego, że pozwala wyrazić własną opinię o tym co się widzi na ekranie monitora czy smartfona.

Program  IV kw. 2016 IV kw. 2017 Zmiana (pp) Zmiana (%)

Polsat             11,81%     10,74%          -1,07            -9,06%

TVN               10,57%     10,50%          -0,07            -0,66%

TVP1              10,81%     9,36%            -1,45            -13,41%

TVP2                8,48%     8,61%             0,13               1,53%

 

Raport z sukcesu TV- PiS

 

„W IV kwartale 2017 roku do sektora publicznego łącznie (TVP1, TVP2, TV Polonia, TVP INFO, TVP Regionalna, TVP Rozrywka, TVP Kultura, TVP Seriale, TVP Sport, TVP HD, TVP Historia, TVP ABC) należało 28,35% rynku (przed rokiem 28,8%). Programy publiczne ogółem straciły znacznie mniej niż w poprzednim kwartale bo niespełna 0,5 punktu procentowego. W porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego najwięcej straciła TVP 1, zyskały natomiast zwłaszcza program informacyjny – TVP INFO, adresowany do dzieci program TVP ABC oraz TVP2. Jak wynika z zestawienia udziałów w przypadku pozostałych programów notowano niewielkie wzrosty bądź niewielkie spadki.”

 

Widownia TVP INFO  wyniosła w IV kwartale 2017  roku 260 708 tys. widzów i wobec roku 2005 wzrosła o  34 740  tys., co dało jej 3,90% udziału w rynku i stanowi wzrost o  0,66 %.

Co z tego zestawienia wynika? Agresywna polityka medialna Jacka Kurskiego daje efekt. Coraz więcej  osób oglądających telewizję czerpie informacje o świecie, w którym żyje właśnie z telewizji regionalnej będącej  od roku 2015 propagandową tubą Prawa i Sprawiedliwości.

 

Czy w zachowaniu Jacka Kurskiego jest coś nienormalnego, albo czy odbiega ono od zachowań jego poprzedników? Niestety nie, ponieważ telewizja publiczna zawsze była „łupem” władzy.

 

Pytanie brzmi  tylko czy określenie  „INFO” jeszcze do TVP 3 pasuje czy jest to już „TV Propaganda”?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.