AI w Edukacji: Nowe Postrzeganie Technologii

Sztuczna inteligencja (AI) odmienia różne branże, ale czy naprawdę może zwiększyć połączenie między nauczycielami a uczniami w sali lekcyjnej? Na pierwszy rzut oka może to wydawać się sprzeczne, ponieważ nauczanie to głębokie ludzkie doświadczenie. Jednak AI ma moc informowania i wspierania nauczycieli w sposób, który znacząco poprawia ich zaangażowanie w stosunku do uczniów. Ta innowacyjna technologia może dostarczać cenne informacje i opinie dla edukatorów, pomagając im udoskonalać swoje metody nauczania i zapewniając równy dostęp do jakościowej edukacji dla wszystkich uczniów.

W nowojorskich publicznych szkołach, organizacje pozarządowe zajmujące się edukacją, takie jak Teaching Matters i The Urban Assembly, wykorzystują AI do wzmocnienia nauczycieli i promowania społecznej oraz ekonomicznej mobilności. Te organizacje dostrzegają potencjał systemów opartych na AI do analizy nagrań z sali lekcyjnej oraz identyfikowania obszarów do poprawy dla nauczycieli. Podczas gdy doradcy instrukcyjni tradycyjnie obserwowali i analizowali nagrania, ten nowy system AI, opracowany przez American Institutes of Research, przyspiesza ten proces. Umożliwia doradcom udzielanie bardziej częstych i terminowych informacji nauczycielom we wszystkich 22 szkołach sieci The Urban Assembly, zajmując się ich potrzebami i poprawiając wyniki uczniów.

Teaching Matters, przy wsparciu Fundacji Bill & Melindy Gates, już przeprowadziła pilotaż podobnego systemu AI w klasach matematyki na poziomie średnim. Ten system analizuje mowę nauczycieli i uczniów, aby zmierzyć częstotliwość skutecznych praktyk instruktażowych. Poprzez szybkie i niedrogie gromadzenie danych na temat praktyk nauczycieli, AI eliminuje konieczność obserwacji nauczyciela przez doradcę w sali lekcyjnej. To przełom oszczędza cenny czas w edukacji publicznej, gdzie każda minuta się liczy. Doradcy instrukcyjni, nauczyciele i dyrektorzy mogą teraz wykorzystać zebrane dane do współpracy i zidentyfikowania najbardziej skutecznych praktyk instruktażowych.

Ponadto, możliwości AI nie kończą się na analizowaniu praktyk instruktażowych. AI może uchwycić dowody na ton, nastrój i dynamikę sali lekcyjnej, promując bardziej wspierające środowisko uczenia się oraz umożliwiając efektywne uczenie społeczno-emocjonalne. Potrafi on odróżniać śmiech od krzyków, identyfikować czynniki przyczyniające się do każdego z nich oraz nawet precyzować negatywne nastroje, które mogą utrudniać uczenie się i poczucie przynależności dla uczniów. Podobnie jak trener koszykówki opracowujący decydującą akcję, nauczyciele mogą teraz odkrywać dowody na skuteczne praktyki nauczania, dzięki technologii AI.

Pomimo ogromnego potencjału, istnieją nadal wyzwania do pokonania. Obecnie systemy AI, które głównie trenują się na głosach białych mężczyzn, mają trudności z akcentami oraz rozróżnianiem pomiędzy nauczycielkami a uczniami, co prowadzi do nieprecyzyjnych opinii. Jednak te kwestie warto rozwiązać, aby zapewnić nauczycielom i doradcom zaufanie do danych oraz pełne wykorzystanie korzyści płynących z edukacji wspieranej przez AI.

Potencjał transformacyjny AI w edukacji jest ogromny. W miarę rozwoju AI, stanie się łatwiejsze mierzenie jakości nauczania, umożliwiając ograniczonym zasobom dystryktów szkół dostarczanie skuteczniejszej instrukcji. Co istotne, AI ma zdolność do pobudzenia nauczycieli i upoważnienia ich do doskonałości w sali lekcyjnej. Ważne jest, aby pamiętać, że choć AI może wspierać i informować nauczycieli, sercem skutecznej edukacji pozostaje połączenie nauczyciela z uczniem. Uczniowie rozwijają się pod opieką doskonałych nauczycieli, a AI może być wartościowym narzędziem pomagającym doradcom i nauczycielom ciągle doskonalić się i zapewniać jak najlepsze doświadczenia edukacyjne. Pozwólmy sobie na wykorzystanie potencjału, który AI przynosi w edukacji i odblokujmy jeszcze większe możliwości dla uczniów na całym świecie.

FAQ

The source of the article is from the blog foodnext.nl

Privacy policy
Contact