Waymo dobrowolnie wycofuje oprogramowanie do samochodów autonomicznych po incydentach

Waymo, jednostka pojazdów autonomicznych należąca do Alphabetu, podjęła bezprecedensowy krok, wydając dobrowolny wycofanie swojego oprogramowania używanego w samochodach bez kierowcy, po dwóch incydentach, które miały miejsce w Phoenix, Arizona. Incydenty, które miały miejsce 11 grudnia 2023 roku, dotyczyły dwóch robotAKÓW Waymo, które zderzyły się z holowanym pickupem w ciągu kilku minut. Na szczęście nie odnotowano żadnych obrażeń, a jedynie niewielkie uszkodzenia pojazdów.

Wycofanie zostało podjęte po konsultacjach Waymo z National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) i przeprowadzeniu wewnętrznej analizy incydentów. Katherine Barna, rzeczniczka Waymo, stwierdziła, że system automatycznego prowadzenia (ADS) firmy błędnie przewidział „przyszły ruch holowanego pojazdu”. W odpowiedzi Waymo zaktualizowało oprogramowanie w celu rozwiązania tego problemu. Aktualizacje oprogramowania zostały ukończone do 12 stycznia i nie wpłynęły na funkcjonowanie usługi wynajmu samochodów Waymo One.

Obecnie Waymo prowadzi usługę wynajmu samochodów bez kierowcy w kilku miastach, w tym w Phoenix, San Francisco, Los Angeles i Austin. Posiadając flotę około 700 pojazdów, Waymo przejechało ponad 10 milionów w pełni autonomicznych mil i dostarczyło ponad milion przejazdów.

Warto zauważyć, że niedawne incydenty wzbudziły obawy społeczne dotyczące bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych i wpływu automatyzacji na zatrudnienie. Waymo jednak ogólnie otrzymuje mniej krytyki ze strony opinii publicznej niż jego konkurenci, głównie ze względu na otwartą komunikację z agencjami, takimi jak NHTSA, i lokalnymi służbami ratowniczymi.

Podczas gdy Waymo podejmuje proaktywne kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności swojej technologii autonomicznej, inne firmy działające w przestrzeni pojazdów autonomicznych napotykają trudności. Konkurent Waymo, Cruise, należący do GM, miał zawieszone pozwolenia na testowanie i wdrażanie działalności przez California Department of Motor Vehicles po incydencie z udziałem pieszych w San Francisco. Dodatkowo, Tesla, choć obiecuje pełny system jazdy autonomicznej, stoi przed zarzutami ze strony California DMV dotyczącymi wprowadzającego w błąd marketingu swoich zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy.

Niedawne wycofanie przez Waymo podkreśla zaangażowanie firm zajmujących się pojazdami autonomicznymi w szybkie i proaktywne rozwiązywanie problemów związanych z bezpieczeństwem. W miarę rozwoju i doskonalenia technologii autonomicznych, incydenty takie jak te odegrają kluczową rolę w kształtowaniu przepisów i opinii publicznej.

FAQ:

Q: Co skłoniło Waymo do wydania dobrowolnego wycofania?
A: Waymo wydało dobrowolne wycofanie swojego oprogramowania używanego w samochodach bez kierowcy po dwóch incydentach w Phoenix, Arizona, w których robotaki Waymo zderzyły się z holowanym pickupem w odstępie kilku minut.

Q: Kiedy miały miejsce incydenty?
A: Incydenty miały miejsce 11 grudnia 2023 roku.

Q: Czy w incydentach doszło do jakichkolwiek obrażeń?
A: Na szczęście nie odnotowano żadnych obrażeń, tylko niewielkie uszkodzenia pojazdów.

Q: Co zrobiło Waymo po incydentach?
A: Waymo skonsultowało się z National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) i przeprowadziło wewnętrzną analizę incydentów. Ustalili, że ich system automatycznego prowadzenia błędnie przewidział ruch holowanego pojazdu, a następnie zaktualizowali oprogramowanie w celu rozwiązania tego problemu.

Q: Kiedy zakończono aktualizacje oprogramowania?
A: Aktualizacje oprogramowania zostały zakończone do 12 stycznia.

Q: Czy aktualizacje oprogramowania wpłynęły na usługę wynajmu samochodów Waymo?
A: Nie, aktualizacje oprogramowania nie wpłynęły na usługę wynajmu samochodów Waymo One.

Q: W jakich miastach Waymo obecnie prowadzi usługę wynajmu samochodów bez kierowcy?
A: Waymo obecnie prowadzi usługę wynajmu samochodów bez kierowcy w Phoenix, San Francisco, Los Angeles i Austin.

Q: Ile pojazdów posiada Waymo w swojej flocie?
A: Waymo posiada flotę około 700 pojazdów.

Q: Ile w pełni autonomicznych mil przejechało Waymo?
A: Waymo przejechało ponad 10 milionów w pełni autonomicznych mil.

Q: Ile przejazdów dla wynajmu samochodów Waymo dostarczyło?
A: Waymo dostarczyło ponad milion przejazdów dla wynajmu samochodów.

Definicje:

– National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) – Jest to amerykańska agencja rządowa odpowiedzialna za regulowanie i promowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym i w przemyśle motoryzacyjnym. (https://www.nhtsa.gov)

– Automated Driving System (ADS) – Odnosi się do technologii i oprogramowania, które pozwalają na działanie pojazdu bez ludzkiej kontroli, znanej również jako samokierująca się lub autonomiczna technologia.

Powiązane linki:

– Oficjalna strona Waymo: https://waymo.com

The source of the article is from the blog anexartiti.gr

Privacy policy
Contact